Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BG

Kdyby Váš článek neměl tolik gramatických chyb, bral bych jej vážně. Ale takhle ne.

Navíc sama jste se dopustila chyby v tom, že jste anglickou královnu nazvala Alžbětou II. Ona se ale přece Alžběta II. nejmenuje, jmenuje se Elizabeth II. Proč jí tedy takto komolíte jméno, když to sama nesnášíte?

Ať se Vám to líbí nebo ne, čeština skloňování i přechylování v určitých případech potřebuje. Hlavním účelem přechylování není odlišit muže od ženy. Jde o to umožnit přirozené skloňování. Potřebujeme přechylovat příjmení ze všech jazyků, i z těch, kde už ženská varianta příjmení existuje (islandština, ruština a mnohé další). Není to sice třeba logické, ale pro skloňování je to zkrátka třeba.

Dělá to tak třeba i lotyština. A dokonce u všech jmen. To by se mohl vztekat třeba Jaromír Jágr, že je na lotyšské Wikipedii jeho jméno zkomoleno na Jaromīrs Jāgrs. Nebo takový Karel Rachůnek, lotyšsky Karels Rahūneks či Milošs Formans. Tenistka Martina Hingisová má lotyšskou stránku pojmenovanou jako Martina Hingisa.

A to ani nemluvím o tom, že právě mně to určování pohlaví pomáhá. Když se psalo o románu Padesát odstínů šedi, věděl jsem toho o něm díky článkům téměř vše, jen jsem nikdy nezaznamenal, kdo to vlastně napsal. Až jsem pak v knihkupectví narazil na tuto knihu a pod názvem bylo jméno E. L. James. První, co jsem si pomyslel, bylo, že jsem netušil, že takovou ptákovinu napsal chlap.

6 0
možnosti
VK

s tou Betuskou mate pravdu, ani jsem si toho nevsimla - mozna jak jsem zvykla, ze v cesky psanem slohu je to Alzbeta, v anglickem Elizabeth...kdo vi.

...a mozna si jednou zvykneme i na dalsi 'pocestele' vyrazy, nevim. Vas posledni odstavec me celkem rozesmal (mimochodem nemohu vic souhlasit! Dala jsem 39 stran a malem me kleplo. A to se mi libi Love Actually a Bridget Jones Diary!).

Nicmene souhlasim s pani, ze v jedne vete Lidrine Merkelova je fakt pitomy.

A co delaji v Lotyssku - prece to, ze dela blbost jeden neomlouva delani blbosti i u druhych ;-)

Jak jsem psala dole - jeslti nekdo opravdu potrebuje prechylovat, budiz. Ale hajit se cestinou kdyz napisu 'Overall Bruniove'? Ja nevim ale me to proste prijde pitomy. Muj nazor, samozrejme, zadna objektivni pravda.

0 0
možnosti
LU

Niekedy sa to prechyľovanie hodí, je to viac zrozumiteľné.

Čo si dnes myslí Clinton o Lewinsky?

Obama a Merkel dúfali, že voľby vyhrá Clinton.

2 0
možnosti
JJ

Ano, výjimky se najdou vždy a všude. V daných případech bych použila křestní jméno, titul, nebo funkci. Sice trochu komplikované, ale vlk by se nažral, a koza zůstala celá:

- Co si dnes myslí ex-president Clinton o bývalé stážistce, Monice Lewinsky?

- President Obama a kancléřka Angela Merkel doufali, že volby vyhraje bývalá první dáma Hillary Clinton.

3 0
možnosti
Foto

Před mnohými lety soudruzi dovolili zde koncertovat Suzi Quatro a pak jsem viděl obrovská plakát zvoucí na koncert Suzi Quatrové a napadlo mne, že jestli to uvidí, tak snad odjede a bylo mi tak nějak stydno.

Ačkoliv.... kdyby přechýlili její vlastní jméno, tak bych zase řval smíchy. To ale snad ani neznali. :-)

2 0
možnosti
Foto

V rádiu a televizi zásadně slyšíte o paní Merklove. Tím je to vylepšenějši. Krásné je to i u sportovců, kdy nás reprezentují dámy Nash a Emmons, ale tenis hraje Mirzaová či Šarapovová. Někde to zkrátka jde a někde ne.

2 0
možnosti
VK

Absolutni souhlas!!

Cert me bere, kdyz si prectu, ze jakasi Drew Barrymorova vypadal opravdu vystailovane v jeji nove oversize halence. Stoneova ma saty s modnim printem. a vubec dobra je skotska prvni ministrine Nicola Stergoenova, ta se vubec vevedla, mrska jedna ...;-)

Jestli ma nekdo potrebu prechylovat a tim si pecetit sve kovane ceske ego, budiz mu prano (a at mu chutna). Ale ty uchylarnu typu 'loucostove letadlo', 'ze zpevu je 'citit feeling', atd atd v kontextu s Bruniovou, Jolieovou, Kidmanovou...as ad nauseam, jsou podle me ukazkou totalni 'genitalni meliorace' (receno s DJCC).

Vam hezky den, vk.

2 2
možnosti

“když vidím příšernosti typu Stoneová, Žhangováči Steelová” - jasněže, a kdyby třeba u té Žhangovébylo to jméno, byť s koncovkou “ová”,aspoň v čínštině, ale kdepak, anináhodou;-D

2 0
možnosti
  • Počet článků 143
  • Celková karma 11,21
  • Průměrná čtenost 441x
Píšu blbě, ale píšu ráda. Navíc jsem politicky nekorektní, nevlastním chytrý telefon, a v důchodu mám tolik času, že absolutně nic nestíhám.

Seznam rubrik