Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Včera jsem se v televizi dívala na moc zajímavý, naučný pořad o systému, jak žije les. Je to podivuhodná symbióza různých druhů dřevin, nejen nad zemí, kde na to dobře vidíme, ale hlavně skrytě, pod zemí. Kořenový systém lze přirovnat k internetové síti, jenže bez konkurence. Zmiňovali i výzkumy u Vás na ostrově Vancouver. Stromy spolupracují a ve vzácných případech vzniká i jakési "stromové přátelství". Znát je to třeba jen na tom, že dva, rostoucí blízko sebe, si vzájemně nepřekáží větvemi a košatí na opačných stranách. Když zahyne jeden, většinou nevydrží ani druhý. Je velkou chybou vysazovat monokultury, stromy se potřebují v různých druzích navzájem. Představuji si ty rozměry u lesa, kde vyrostl takový velikán, jako Sherman. To musí být něco. Děkuji Jaruško za ty krásné snímky, potěšily. Hezký Advent přeji. :-)

0 0
možnosti
Foto

:-)R^jsou to úžasní velikániR^

0 0
možnosti

Připadala jsem si tam jak lidský červíček...

1 0
možnosti
Foto

SuperR^:-), chystám se tam. Jen s tím vstupným jste mi trochu zkazila náladu;-(

0 0
možnosti

Pokud se nepletu, tak vstupné v červnu zvýšili z $30 na 35. Odhaduji, že se chystáte i do Yosemite, možná i do Death Valley (a jinam), a to se pak vyplatí koupit pass. V každém případě to bude parádní výlet!

2 0
možnosti
  • Počet článků 143
  • Celková karma 12,38
  • Průměrná čtenost 441x
Píšu blbě, ale píšu ráda. Navíc jsem politicky nekorektní, nevlastním chytrý telefon, a v důchodu mám tolik času, že absolutně nic nestíhám.

Seznam rubrik