Diskuse

Akce B

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Ahoj ségro, možná tu chalupu babi s dědou získali výhodně za tu krávu Čeku a původní majitel č.p. 113 v Barto se jmenoval Antonin Holubarsch, Tischler. Tak si to aspoň pomatuju z nalezeného vývěsního štítu.

0 0
možnosti
ZS

Prarodiče si koupili domek v Rokytnici, taky po Němcích a babi se jim,dokud měla síly, starala o hroby předků, když oni sami přijet nemohli.

0 0
možnosti
JJ

Kdybych dostala korunu za každý kilometr, který jsem mezi Bartošovicemi a Rokytnicí najezdila na kole, tak je ze mne dnes boháč.

0 0
možnosti

S osidlováním "barabizen" mám bohaté zkušenosti - stalo se nám skoro totéž po r. 1968. S maminkou a babičkou (děda už byl tou dobou těžce nemocen), jsme se do rekonstrukce chalupy blízko Lišova, na Třeboňsku, ve které bydleli tři roky jen stará ovce a 17 roků starý pes, pustili z nouze . Když nás i prarodiče soudruzi vyhodili z podnikového bytu, a my musely do 2 měsíců sehnat bydlení (ve státě, kde se na byt běžně čekalo deset let, i více), tak nám nic jiného, než vzít to se vším všudy, nezbylo. A to jsme tam byli jen v nájmu. Soukromí majitelé si klidně brali nájemné, a ještě jsme jim to tam renovovaly, aby se tam aspoň dalo přečkat zimu. Po těchhle zkušenostech se musím smát, když čtu, jak jsou dnes mladí frustrovaní a zničení, často z problémů, které mi připadají, jako když se mi hned po ránu ulomí nehet. :-) Zdravím Jarko, ráda jsem si zavzpomínala - a užívej si překrásné léto v Britské Kolumbii. R^V

0 0
možnosti
JB

J21i12r45i 15B53o71r

4. 8. 2020 17:43

Kolik za to těm Němcům zaplatili? Ty domy se snad při osidlování přidělovaly.

0 0
možnosti
JF

J24i78ř50í 92F94o23g92e97l

4. 8. 2020 19:04

Jste na omylu. Osídlené domy se splácely státu tak, jako se teď třeba splácí hypotéky bankám. také na 20 let, jen tenkrát po stokorunách.

Vyrovnáním s Německem byl pověřen stát.

0 0
možnosti
Foto

Z Bartošovic pochází náš nejstarší písemně (rok 1557) doložený předek. Jakub. Po kom ta chalupa byla?

0 0
možnosti
JJ

Kdo byli původní majitelé se už asi nedozvím. Vím jenom, že moji rodiče se s jejich potomky setkali, když se přijeli podívat na místo, kde jejich příbuzní kdysi žili.

0 0
možnosti
ND

Jojo, miluju tohle vzpomínání a ještě ke všemu když je psané tvým rukopisem, Jarko.

1 0
možnosti
JJ

Dík, Naďo. Snažím se, než moje chátrající paměť vypne úplně. Té pak už jakákoliv záchranná akce nepomůže.

0 0
možnosti
  • Počet článků 143
  • Celková karma 12,38
  • Průměrná čtenost 441x
Píšu blbě, ale píšu ráda. Navíc jsem politicky nekorektní, nevlastním chytrý telefon, a v důchodu mám tolik času, že absolutně nic nestíhám.

Seznam rubrik