Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Borýš umí po skalinách

Nemám jediného přítele či známého, který by se - zušlechtěný, a zároveň umořený prací, netěšil do důchodu. Už jenom pomyšlení na to, že ráno nemusí šmátrat po zvonícím budíku a ztrácet knoflíky v MHD,

dodává většině lidí potřebných sil k přežití dalšího dne výdělečné činnosti, jenž je dělí od této vytoužené štace v životě pracujícího člověka. Pokud se ovšem nejedná o workaholika.

Když konečně nastane den Dé, skorodůchodce si sbalí fidlátka, ten odvážný řekne šéfovi, co si o něm myslí, poté vyklidí bojiště, a s vervou se vrhne do akcí, o nichž dlouho snil. Vždyť, když už se mu podařilo docupitat takhle daleko, je přece musí uskutečnit dřív, než se s konečnou platností rozsype na prvočinitele! A tak cestuje, golfuje, rybaří, hlídá vnoučata, a obvykle s překvapením zjistí, že na spoustu plánovaných aktivit se mu nedostává čas.

Já jsem ke své důchodové činnosti přidala i dobrovolničení. Ve svých zralých padesáti letech jsem se totiž rozhodla být aspoň k něčemu užitečná, a zažádala jsem o pozici pomocného strážníka (auxiliary constable) u Kanadské Jízdní Policie (RCMP).  

Lady Godiva se Šmírákem Tomem na hodinách v Coventry

Což znamenalo podstoupit i zkoušku tělesné zdatnosti, která zároveň sloužila jako první čistka v dlouhé řadě zájemců. 

Téměř okamžitě po zahájení testu mi bylo jasné, že příští olympiády se zcela jistě nezúčastním. Předepsaný počet kliků a sit-ups (sklapovaček?) jsem sice jakž takž zvládla, ale na shyby zapomeňte. Pohled na adepty rodu mužského, také visící na hrazdě jak ptáci a neschopni se vytáhnout nahoru, mi však značně vylepšil náladu.

Dále tu byl běh - na jednu a půl míli, neboli šest okruhů na hřišti, bylo vymezeno dvanáct minut. Doufala jsem, že cestou nepadnu vyčerpáním a nebudou mě muset sbírat, ale když mě předbíhali ti, co byli o okruh vepředu, nedostávalo se mi sil ani na to, abych se styděla. Do cíle jsem doklopýtala po svých, v čase astronomické výše a bez plic - a víte co? Oni mě přesto přijali. Až jsem zapřemýšlela, jestli náhodou neměli nařízenou kvótu na počet starých, šedovlasých babek.

Horší to bylo doma. Když jsem řekla Tedovi, co podnikám, málem z toho byl rozvod. Můj drahý dštil síru a pištěl něco o tom, že když už chci na stará kolena "rozdávat svůj čas zadarmo," ať jdu péct koblihy pro hladovějící děti, nebo sbírat odpadky z příkopů podél silnic. Nemluvě o té vrstvě prachu, co pokrývá nábytek.

Intenzivní výcvik, jenž následoval, zcela nešetrně probudil můj pokojně odpočívající mozek, a dal zabrat mé vrzající tělesné schránce. Teorie (právní a policejní postupy, trestní zákoník, soudní procedury), sebeobrana, první pomoc, střílení... Nestačila jsem se divit, kolik toho ti blbí policajti, o nichž jsem slyšela tolik vtipů, musí vědět a umět. Výcvik naštěstí nezahrnoval horolezení, takže angažovat soudruha Borýše nebylo zapotřebí.

Musím se však přiznat, že ani tady jsem nijak nezazářila. Dostat se z Nelsona bylo nad mé schopnosti, zrovna tak jako najít někomu tep. Při trénování CPR jsem plastického "pacienta" málem upustila na hlavu, a letmý pohled na instruktory mi prozradil, že ani jeden z nich není mým výkonem nadšen.

Co mě však překvapilo nejvíc, bylo střílení. Já, která má na polici trofeje za rozprašování hliněných holubů, revolverem nedokázala trefit vrata od stodoly! Ti, jejichž nedělní procházka vedla kolem střelnice, měli možnost shlédnout scénu, jak vyšitou z filmu Policejní akademie: Zazní píšťalka a Kalamity Jarka tasí kolt od boku, při čemž dává pozor, aby si neustřelila palec u nohy. S ostře nabitou zbraní nejdřív všelijak kroutí, aby lépe padla do ruky, a pak se - během několika vteřin, jež jsou stále k dispozici - snaží zasáhnout terč. To se jí sice daří, leč díry po střelách jsou rovnoměrně rozsety všude tam, kde se to nepočítá.

Ještě že dřevěný stojan, na němž je terč připevněn, nemusel nikdo držet!

Snad nikdy se nestalo, že bych ze střelnice odcházela bez puchýře na palci, nebo zablemtaná od krve. To zase když jsem při fofrovém nabíjení strčila prst tam, kam jsem neměla. Nemám tušení, jaká nadpřirozená bytost vedla moji ruku v den závěrečné kvalifikace, ale tak odřené uši jsem už dlouho neměla.

Ted tohle ovšem miloval. Kochal se pohledem na moje puchýře, škrábance, otoky a modřiny, a prý počkej, až tě zavolají ke rvačce v místním pajzlu! Viděla jsem, že mi z celého srdce přeje přinejmenším pořádný monokl pod okem, abych z té blbosti vystřízlivěla.

Následující tři roky byly tou nejlepší životní lekcí, jaké se mi kdy dostalo. Chtěla bych se ale stát "opravdovým" policajtem? Nevím. Za posledních dvacet let se toho hodně změnilo, a v dobách politicky korektních, kdy zločinci mají skoro víc práv, než jejich oběti, bych se asi zatraceně dlouho rozmýšlela.

I kdyby mi slíbili červený kabát, a toho nejkrásnějšího koně. 

   

Autor: Jarka Jarvis | čtvrtek 6.7.2017 20:20 | karma článku: 22,29 | přečteno: 1046x
  • Další články autora

Jarka Jarvis

Sportem k lékaři

Kdysi dávno, v dobách mého útlého mládí nám příslušní orgánové tvrdili, že sportem se člověk dopídí ke zdraví. Tehdy jsem tomu věřila. Od těch časů však ve Vltavě uplynula spousta vody, a dnes už vím své.

12.4.2024 v 11:02 | Karma: 14,39 | Přečteno: 402x | Diskuse| Ostatní

Jarka Jarvis

Hop sem, hop tam: Zkamenělý les

Oblast, kde leží arizonský Petrified Forest, vznikla před více než 200 miliony let. Dovede si takhle dlouhou dobu vůbec někdo představit, když dnešní mladí si myslí, že bezmobiloví babyboomeři žili v hlubokém pravěku?

4.3.2024 v 14:00 | Karma: 10,36 | Přečteno: 195x | Diskuse| Ostatní

Jarka Jarvis

Letos to určitě splním!

Kolik lidí si tohle asi říká, poté, co po silvestrovském veselí (a s opicí na zádech) vklopýtá do nového roku? A kdo si na své bláhové záměry vzpomene, když ho přestane brnět hlava od petard a dělobuchů?

23.1.2024 v 15:30 | Karma: 8,90 | Přečteno: 205x | Diskuse| Ostatní

Jarka Jarvis

Mozek v kalhotách

Většina orgánů a součástek lidského těla má svoje místo, které mu konstruktér přiklepnul. Ale život není peříčko, a tak se občas stane, že nám vypadnou oči z důlků, spadne sanice na zem, nebo srdce do kalhot.

29.11.2023 v 21:55 | Karma: 12,30 | Přečteno: 347x | Diskuse| Ostatní

Jarka Jarvis

Má milá, nic se nebojíš?

S Olšanskými hřbitovy jsme už dlouho přátelé. A nejenom proto, že jsem na ně deset let koukala z okna, přes tehdy ještě nepočmáranou zeď.

20.10.2023 v 7:10 | Karma: 13,53 | Přečteno: 281x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 143
  • Celková karma 12,38
  • Průměrná čtenost 441x
Píšu blbě, ale píšu ráda. Navíc jsem politicky nekorektní, nevlastním chytrý telefon, a v důchodu mám tolik času, že absolutně nic nestíhám.

Seznam rubrik