Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vůbec mi nepřišlo, že už je to skoro 40 (!) let, co "Helenka" soptila. Vím, od té doby byly i zde uváděny dokumentární filmy, hodně vešly v patrnost mezi nás, laiky, odborné termíny, jako např. pyroklastický proud, o něco víc teď lidé vědí o procesu celé erupce. Bylo velké štěstí, že sopka je poměrně mimo hustě zalidněné oblasti. Tehdy jsem si říkala, jak to muselo být strašné při oné erupci Vesuvu, které padly za oběť Pompeje, Herculaneum a Stabie. Ale vůbec mi nedochází, jak čas utíká. Že i takovou zkázu dokáže příroda časem překonat, to je moje velká naděje. Doufejme, že posléze příroda stejným způsobem dokáže napravit i spoušť po nás, lidech. Jaruško díky za připomenutí. Tehdy ty filmy, byl to děs, běs, ti co je natáčeli riskovali životy, aby se ten proces dal zadokumentovat a v pozdějších letech vědecky probádat. Možná, že na opačném konci světa právě tyto zkušenosti zachraňují lidské životy. Zdravím Jaruško a dík za připomenutí. R^VR^

1 0
možnosti
Foto

Díky za zajímavý blog:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 143
  • Celková karma 12,38
  • Průměrná čtenost 441x
Píšu blbě, ale píšu ráda. Navíc jsem politicky nekorektní, nevlastním chytrý telefon, a v důchodu mám tolik času, že absolutně nic nestíhám.

Seznam rubrik